New week !

Återigen måndag.. Har tvättat o lagat mat hittills idag.
Ska om en timme fara iväg hem till Hannah o hälsa på :) Va LÄNGESEN !



Inga "känningar" än på att nån Wilde vill titta ut. Kommer garanterat gå över
tiden nu bara för att ja under hela graviditeten trott att han ska komma
innan beräknat datum ! Suck.. Vill inte vara gravid längre men man har ju
inte så mycke till val ! Hehe.


BB- väskan är nästan packad helt nu.. Den innehåller hittills detta :


  • Flera ombyten till liten.
  • Ombyten till mig.
  • Amnings bh.
  • Amnings ilägg.
  • Tandborste.
  • Mobil laddare.
  • Idominsalva (till mina torra läppar)
  • Bebis filt.
  • Snuttefilt.
  • KAMERA !


Hmm.. de som jag har kvar är väl alla hygienartiklar så som
shampo, balsam, deo o sånna däringa prylar man vill ha när man duschat :)

Kommer ni på nått jag missat som kanske du saknade?


Kommentarer
Postat av: nattalie

Rejäla mamma trosor. För man kan blöda något djävulskt och det kan vara skönt att ha ett par ordentliga trosor så man slipper ha dom där i nät :-P

2012-01-23 @ 14:53:13
Postat av: Petronella

Haha inga dental floss - trosor :)

2012-01-23 @ 15:55:59
Postat av: Lyllven

Ta med dig bindor och egna trosor, sjukhusetsbindor är inte sköna efter en förlossning ;) Ta med en extra kudde också för de brukar vara slut på sjukhuset.

2012-01-23 @ 17:23:33
Postat av: Anonym

Tröja med dragkedja till mannen, så han slipper barnmorskornas höjda röster om hur viktigt det är med HUD MOT HUD. Så fort du inte har möjlighet att hålla liten.

2012-01-23 @ 18:21:45
Postat av: Tove

Mjuuukt toapapper!! Tyckte förlossningens papper kändes som sandpapper. Man är rätt öm efteråt. (nähää.) Massa godis o gottigt! Det saknade jag :)

2012-01-23 @ 20:57:45
URL: http://tviv.blogg.se/
Postat av: Frida

Vi har fått tips att ta med dricka, då man kan ledssna på förlossningen saft efter några timmar ;) har även packat ner lite nötter, frukt och choklad så man kan hålla uppe blodsockret ;) ifall förlossningen nu skulle bli utdragen och man blir rastlös, vilket jag inte tror, men vi packade ner en kortlek. Man kommer ju få sitta mesta dels ensamma i rummet, vilket jag inte fattat förrän några veckor sedan. Så gäller ju att kunna sysselsätta sig ;) mellan värkarna mår man ju som vanligt så kan nog va skönt att ha nått att pyssla med :)

Håller även med dom över om stora trosor och dragkedjetröja till herrn ;) spännande att de kan ske snart! Känns lite på låtsas även fast man packat väskan :)

2012-01-23 @ 22:14:14
URL: http://frokenfridalarsson.blogspot.com
Postat av: Stephanie

Svärmor hade stickat ett par tossor åt mig, dom va jätte sköna att ha mot det kalla golvet! (raggisar fungerar också bra)

2012-01-24 @ 09:58:45
URL: http://stephanieekmark.blogg.se/
Postat av: emma

Det jag har hört är viktigt är i alla fall mössa till bebis! Sen var det nån som hade en tro på att man kunde ta med hemmatvättat örngott å använda det så att bebben liksom på nåt sätt vänjer sig vid den doften från början...vet inte, men det låter ju logiskt på nåt sätt :)

Här måste man ha med sig egna blöjor å så också, men så kanske det inte är hemma i sverige?

2012-01-24 @ 11:24:41
Postat av: Linda

Ja mössa är ju viktigt! Har med bpde för inomhus o utomhus :) jo men lite väl avsncerat kanske ;) hehe ne sånt slupper vi! Blöjor o sånt får man där va ja vet :) Lite bättre service här med andra ord ;) hehe

2012-01-24 @ 13:04:42
URL: http://lindacarlstroom.blogg.se/
Postat av: Emma

Allt är bättre i Sverige! he he....

Jag håller tummarna för att eran lille son kommer nu när som helst!

JAg fattar om det är jobbigt å vänta. Jag är trött på å vänta redan å ja har ju mer än en månad kvar..ha ha. Han kommer nog inom ett dygn....din lille! Det tippar ja på å det är inte ofta ja har fel....ha ha

2012-02-07 @ 13:10:02
URL: http://mammameduza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0