Måndag.

Är precis hemkommen, först efter att ha lämnat Alfons på dagis hade jag
tid hos barnmorskan, vanlig kontroll. Allt såg fint ut och hon tror de ligger en
bebis på 3,3 - 3,5 kg inne i magen.. Känns som om han kommer va större men
vi får se :) Sen har huvudet fixerat sej! (vilket det kan göra flera veckor innnan
på vissa) men nu känns de som om de är nära ! Tror ialf att han kommer innan
beräknat datum som är 2/2 men den som väntar på något gott♥

Sen efter det åkte ja hem till Carro O Ebbisen, bus i lek o sen lite lunch vart där ock :)

Så jäkla trött är ja. Usch, Sovit as kasst inatt. Kunde inte gå och lägga mej förens klockan
va 02 nån gång hur trött jag en var. mådde illa, fick sitta på toa och hade ont i magen
fast ändå inte på något konstigt sätt. Slutade med att ja duscha o satt där i vilket kändes
som en evighet. Sen När jag väl krypit ner och somnat vaknade ja strax innan 04 och fick
köra samma race igen förutom duschen ! åååh, suck. Sen kom Alfons ner o väckte mej
halv åtta imorse, låg och drog oss men sen va de bara att pallra sej upp ! Super trött..
Har knappt orkat dra hårborsten i hövet så speciellt fräsch kan ja ju inte påstå att jag
känner mej.. Blä. Ska ta och sova lite middag nu tänkte ja, samla lite krafter innan sambo
och Alfons kommer hem. Och förkylningen vill ännu inte ge sej :(


Kortet på Ebba är taget när första snön kom :)




Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh vad kul med bebis på väg! Låter som om det är nära :). Ständiga toalettbesök är ju ett vanligt tecken på att det är på gång. Om du känner som om du har den värsta "bajskrampen" i världshistorien så är det värkar:). Din kropp och bebisen väntar säkert bara på att förkylningen ska gå över. Den största och vackraste upplevelsen i ditt liv väntar :). Stort lycka till med förlossningen och er lille prins!

2012-01-17 @ 08:51:33
Postat av: Linda

Meen ååh va snällt sagt :) Jag hoppas på de o de bästa är att förkylningen börjar på stt ge sej äntligen! Så vi får se! Tusen tack :)

2012-01-17 @ 09:13:41
URL: http://lindacarlstroom.blogg.se/
Postat av: Frida

Hmm.. de går inte kommentera i dina nya blogginlägg?

Så jag kommenterar här. Nu har ju inte jag fött barn innan men... min slempropp har gått i omgångar så jag har ju googlat och läst mycket om de. Mer än hälften va jag förtod de som märker inte av att slemproppen lossnar. Oftast är de för att den "löser upp sig" och ger istället bara slemmiga flytningar. Så om du fått tjockare flytninar kan de mycket väl vara så att proppen är väck ;) men de be kan ju dröja till något sker efter den lossnat med :)

Trycket du känner nedåt är nog som du säger, bebisen som trycker på nedåt. De är ju de trycket jag känt av i flera veckor och lillan har ju åkt bra bit ner!! hoppas er lille kille åker ner han med, kanske man inte får lika jobbigt att krysta ut dom sen när de redan tjuvstartat ;)

2012-01-20 @ 14:59:42
URL: http://frokenfridalarsson.blogspot.com/
Postat av: Frida

Hmm.. de går inte kommentera i dina nya blogginlägg?

Så jag kommenterar här. Nu har ju inte jag fött barn innan men... min slempropp har gått i omgångar så jag har ju googlat och läst mycket om de. Mer än hälften va jag förtod de som märker inte av att slemproppen lossnar. Oftast är de för att den "löser upp sig" och ger istället bara slemmiga flytningar. Så om du fått tjockare flytninar kan de mycket väl vara så att proppen är väck ;) men de be kan ju dröja till något sker efter den lossnat med :)

Trycket du känner nedåt är nog som du säger, bebisen som trycker på nedåt. De är ju de trycket jag känt av i flera veckor och lillan har ju åkt bra bit ner!! hoppas er lille kille åker ner han med, kanske man inte får lika jobbigt att krysta ut dom sen när de redan tjuvstartat ;)

2012-01-20 @ 15:01:32
URL: http://frokenfridalarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:
"
Kommentar:

Trackback
RSS 2.0